printer

Sila nyatakan nama penuh, nombor rujukan cukai pendapatan dan nombor telefon apabila menghubungi kami melalui talian telefon.

Waktu perkhidmatan:

Isnin hingga Jumaat
9.00 pagi - 5.00 petang

Talian Hasil Care Line adalah seperti dibawah;

Perkhidmatan Am

Talian

Hasil Care Line


  • 1-800-88-5436 (LHDN)

  • 603-7713 6666 (Luar Negara)

Rujukan Segera

Talian

  • Penggajian (Tiada Pendapatan Perniagaan)
  • 03-7713 6699
  • Perniagaan (Bekerja Sendiri / Perkongsian)
  • 03-7713 6677
  • e-Filing
  • 03-7713 6655
  • Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)
  • 1800-88-2716
  • Aduan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)
  • 03-83138987/8988/8989

Sekiranya tuan/puan mengalami masalah menghubungi Hasil Care Line, tuan/puan juga boleh menghubungi mana-mana Cawangan LHDNM terdekat untuk mendapatkan bantuan.

Perkhidmatan e-Mel

Untuk sebarang maklumbalas / pertanyaan / permohonan melalui emel, sila gunakan Borang Maklumbalas Pelanggan di portal rasmi LHDNM.

Sila klik di sini untuk ke Borang Maklumbalas Pelanggan

Perhatian : untuk kategori maklumbalas, sila pilih hanya satu kategori sahaja iaitu samada "Pertanyaan" atau Permohonan".


Perkhidmatan Bayaran & Sekatan Perjalanan

Talian HASiL RECOVERY CALL CENTRE @ HRCC :
hrcc

HASiL RECOVERY CALL CENTRE @ HRCC

HRCC adalah medium yang disediakan oleh LHDNM bagi mengendalikan semua pertanyaan mengenai bayaran cukai dan sekatan perjalanan yang dikenakan ke atas pembayar cukai. Pusat panggilan ini menyediakan perkhidmatan mesra oleh Tax Recovery Consultant (TRC) mengenai kaedah bayaran cukai pendapatan individu, syarikat, potongan cukai bulanan (PCB) serta bayaran untuk Sekatan Perjalanan.

Semakan status Sekatan Perjalanan boleh dibuat melalui capaian: http://sspi.imi.gov.my/sspi/