Logo_LHDN
Portal Rasmi
Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia Bersama Membangun Negara
Jata_Negara
Utama » Saluran Pertanyaan
print text
Bil.
Jenis Urusan
Pejabat LHDNM Untuk Dihubungi
1.
Pertanyaan Bantuan Rakyat 1Malaysia Talian Hotline BR1M : 1800-88-2716
2.
Aduan Bantuan Rakyat 1Malaysia
Infoline : 03-83138987 / 8988 / 8989
3.
Kesilapan pengisian Borang Nyata Cukai Pendapatan (BNCP)

Cawangan LHDNM yang mengendalikan fail tuan
4.
Rayuan taksiran / penalti / kurang lapor pendapatan

5.
(a) Permohonan Surat Penyelesaian Cukai (SPC) bagi:

  • Pekerja Swasta (CP22A)
  • PekerjaKerajaan (CP22B)
  • Pekerja yang hendak meninggalkan Malaysia (CP21)
e-SPC

atau

Cawangan LHDNM yang mengendalikan fail tuan
(b) Permohonan SPC Syarikat

Jabatan Cukai Korporat
Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia
Kompleks Bangunan Kerajaan
Jalan Duta, Kuala Lumpur

atau

Unit Syarikat di cawangan LHDNM yang mengendalikan fail syarikat berkenaan

6.
Permohonan ansuran bayaran

Unit Pungutan / Cawangan Pungutan yang mengendalikan fail tuan
7.
Permohonan bayaran balik

8.
Rayuan kenaikan cukai seksyen 103 / 107B / 107C Akta Cukai Pendapatan 1967



Kemaskini(Updated) : 01 Dis,2014Dilawati / Hit(s) : 805,225
 Pengumuman 
30 Jul, 2015
Ketetapan Umum Terkini : Ketetapan Umum No. 3 Tahun 2015 Dan Ketetapan Umum No. 4 Tahun 2015

Dimaklumkan bahawa Ketetapan Umum No. 3/2015 (Kegagalan Mengemukakan Maklumat Dalam Tempoh) & Ketetapan Umum No. 4/2015 (Perbelanjaan Keraian) kini boleh didapati di Portal Rasmi LHDNM untuk dimuat turun.


Klik disini untuk muat turun

Pengunjung Online: 150    Australia Flag 1    China Flag 3    India Flag 1    Japan Flag 1    Malaysia Flag 122    New Zealand Flag 1    Philippines Flag 1    Russian Federation Flag 2    Singapore Flag 1    United States Flag 17   
Pengunjung: 103,827,547 Hari Ini : 33,608 Pengunjung Bulan Ini (07/2015) : 1,752,943Pengunjung Bulan Lepas (06/2015) : 2,201,945
Dasar Privasi | Dasar Keselamatan | Keselamatan Online | Webmaster
PENAFIAN: Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini.
Terjemahan ke bahasa ketiga merupakan terjemahan terus dari laman web LHDNM versi Bahasa Melayu. Ia bertujuan memberi kemudahan kepada pengguna bahasa lain menggunakan laman web ini.
Paparan terbaik menggunakan pelayar Internet Explorer 8.0 atau Mozilla Firefox dengan resolusi skrin 1280x800.
Hak Cipta Terpelihara 2009 © LHDNM2